Sunday, December 5, 2010

muka ku muka mu jua

salam people =)




ni award terperam, smpai xingat daripada sape award ni
hahaha ! (ok, sepatutnya ckp maaf kn)



 TAHNIAH KULIT WAJAH ANDA BERSERI DAN CANTIK !!!
tag 10 org rakan anda yang mempunyai kulit wajah yang cantik gebu mulus
dan ceritakan tentang produk-produk skincare yang anda guna
marilah kongsi rahsia kecantikan bersama-sama 


 tp masa mula2 dpt award ni mcm suka tau
yes! muka aku cntik berseri
 pastu tetibe lupe sbb mungkin penangan final exam lbih menerujakan

oh ya, sbnrnya muka aku xde la cntik berseri sangat 
tp maybe ak bole share ng others ttg skincare yg ak pakai
sharing is caring gitu kan (--")


ok, kulit aku ni dalam kategori kulit berminyak
tp xdela berminyak sampai bole goreng telur kt muka tnpa rasa sangsi
jadi aku memilih produk penjagaan muka yg berasaskan
aloe vera @ timun sbb produk2 ni bole bantu menyegarkan wajah
serta mcm kurangkan minyak dan mnghilangkan kesan2 parut
ye, kesan2 parut kt muka aku banyak wooooooooo
sbb dlu masa aku darjah 5 ak kne demam campak pastu darjah 6 pulak
hormon dh mula merembes dgn bnyak dan jerawat pun tumbuh segar bugar

ini produk2 yang ak xleh hidup r kalu xde


 ok kasi berdiri cket


u see i only bought cheap stuffs 
n i gune produk campur2 hahah



PENCUCI MUKA SAFI SARI MENTIMUN 

pncuci ni lps kita cuci muka dia rasa macam sejuk2 kt muka kita pastu lmbut je pipi hahah
 (demmm so not me utk describe2 benda alah ni)

SCRUB MUKA ST IVES BRIGHTENING APRICOT SCRUB

demm cool i told u !
sbb tekstur dia mcm creamy sket n ade bead2 yg mcm pasir halus
so kalu rub kt muka tu jgn la kuat2 sgt hahah 
yg ni plak pakai seminggu 3 kali ataupun selang sehari pakai
eh xbole tau kalu nk pakai hari2 sbb
scrub ni kalu kita pakai selalu sangat nnt kulit akn jadi nipis
so kalu kne matahari nnt jd pedih mcm penangan tia emilia tu hukhuk =( 


SIMPLE SOOTHING FACIAL TONER

ekceli yg ni baru je beli sbb set safi hijau tu xde 
toner so dlu ak just habeskan toner tia emelia tu n now toner tu pun dh abes, 
so aku trpaksa spend tyme kt guardian mncari2 toner yg sesuai dgn kulit aku
so far so good, sbb produk simple ni mmg berasaskan 
natural n no coloured no perfumed.   
 lepas cuci muka jgn lah lupe nk pakai toner sbb masa kite cuci muka 
liang pori2 akan terbuaka luas jd untuk menutup liang pori2 tu 
hndaklah disapu dgn toner
well, as we know la kn liang pori2 yg terbuka ni lah yg mnyebabkan
pengumpulan minyak dan seterusnya JERAWAT !!! 



PELEMBAB SAFI ALOE VERA
 
 ok, lepas toner tu kering meresap dlm muka, baru la pakai pelembab ni
kalu rajin tyme pakai pelembab ni urut2 la cket muka tu
supaya muka xnmpak sembab n mcm jatuh..buat urutan circular motion 
percaya la nnt rasa kulit ni lebih tegang n sihat =)


 KRIM KECANTIKAN SAFI ALOE VERA

selalunya org buat krim ni as foundation or sunblock before makeup kn
tp for me its tooo oily jadi ak wt dia sbgai krim mlm.
after cuci muka n pkai toner sapu krim ni nipis2 sebelum tidur
esok akn nmpk muka mcm berseri n lbih putih after cuci muka.
ini pun aku dpt petua lps google sana sini, xsalah cube asl xmemudaratkan n bercanggah ng agama islam =) 



 n last but not least,


ZA ENERGY WATER SKIN LOTION

sebagai seorang remaja yg meningkat dewasa ehhhhh
yang sentiasa terdedah dgn debu debu 
kotoran minyak di kawasan kotor parit raja ni
aku akan sentiasa memastikan kulit aku sentiasa segar bugar haha
sometyme bila rase mcm pns berpeluh2 tp sayang nk basuh muka sbb
dah pakai make up cntik2, hah ini lah pnyelamat aku
serius sgt best, sgt refreshing, just spray over d make up n let it dry
pastu muka akn nmpak glowy2 n kadang2 aku guna after ak apply make up
so, ia akn blend d make up supaya nmpk cm natural je..



ok itu saje


oh yaa kepada sesiapa pelanggan tegar



before korg beli barang ini ade tips

1. if u guys baru 1st tyme nk cube produk tu aku syaran kan pegi google dlu n tgk respon2 toward produk tu sbb mybe org len dh pakai n dh tau keberkesanan produk tu..pegi google n just taip contohnye mcm ni 'pencuci muka safi mentimun safi bagus tak?'..nnt akn kua bnyk2 discussion mngenai produk tu..so korg bole wt decision after bace review org ramai..bg produk2 yg berasal dr luar negara lagi bgus tgk review dky youtube sbb minah2 saleh ni diorg mmg suka wt review produk kt youtube, hehe.. =)

 2. pegi usha dulu harga kt dua2 kedai ni sbb kdang2 perbezaan hrga dia agk melampau2..selalu nya watson lebih murah dr guardian tp bila guardian ade sale, hrga dia mmg murah dr warsons, so pegi usha dlu hrga okeh !

3. spend tyme dkt kedai tu, bace betul2 label kt belakang produk tu
jgn terus tgk rasa packaging dia cntik n beli, sooo not good ok !
 ak kalu duk kt guardian @ watsons smpai duduk bersila ats lntai utk cari
produk2 yg betul2 suit dgn kulit..tnye la assistant kt situ utk lbih lnjut
 n jgn mudah terpedaya dgn pujukan rayuan promoter produk tu..hehe 


 harap membantu,


nak tag

sofie
afie
zarifah
kak wawa daboomiya
ieka ahmad
kak ain love 
nadia kivie
hanis zalikha
miranda kerr
lisa surihani


ok bye =) 

 
 

7 comments:

zarifahmr said...

demm gua kena tag! arghh

suziana said...

ahaaa sila buat sila buat xwt dose

Unknown said...

uik..he3..nnti akak jwb ye...he3...tggu tou..^__^...

Atika Yusof said...

aku baru prasan tag ini..hadoii...mslhnyer kulit aku gebu mulus ker??hahah

Sofiayantie said...

aikk.. aku kene tag eh..??? hahaha.. wokeyh!

Anonymous said...

setakat ni memang gune safi mentimun and krim safi tutup ijau tu . em nak tnye lah .. produk safi mln tu memng sesuai ke ?

Rasyima Ghazali said...

salam,,syima bru try za energy water spray tuh
asal miang2 eh?
xsesuai ke?