Saturday, December 25, 2010

eh ada kenduri la hujung minggu ni, oleh itu mari sibuk berinai !

salam people =)


actually aku tak ingat bila kali terakhir aku pakai inai nih
rasa-rasanya 4 5 tahun lepas
lama nokkkkkkkk~

time-time cuti sekolah ni kan banyak kenduri
sampai xcukup baju kurung nak pakai
so untuk memeriahkan majlis tetibe

mari kita berinai

kat belakang umah aku memang mama aku dah tanam pokok inai
memang terbuktilah kemerahan inai tu
sampai makcik-makcik jiran yang nak kenduri tu pun amek inai mak aku

pukul 10.30malam time tengah tengok anugerah skrin tv3
aku tetibe rasa macam nak pakai inai
tp aku macam takut nak pegi belakang umah tu sorang2
jadi aku ajak boboy suruh teman
ye, boboy memang lagi berani dari aku (--")


lets chekidout proses memakai inai



mula-mula kite kena leraikan daun dari batangnye
nak daun jer, batang bole buang dalam tong sampah


selepas itu amek lesung batu blender xmain r der
basahkan sedikit permukaan dia


selepas itu masuk lah daun-daun inai tu sedikit demi sedikit
dan tumbuk sampai lumat
ada petua cakap letak nasi @ serbuk teh kalu nak kaler lagi merah
tapi aku xletak pape pun
malas~


bila dah lumat, haaa ape lagi
g mintak mak adik abah tolong bubuh inai kat jari - jari gedik tu




aku sanggup tunggu sejam je sebab dah lenguh
tapi dah ok dah ni


bawah lampu oren xnampak merah sangat r

ok dah pakai inai, dah boleh main kawen-kawen



hah, hari tu kan aku cakap
ketunbuhan di right tonsil aku tu dihantar ke lab untuk kesan samade ianya pembawa kanser @ tidak

dah dapat dah result dia huhu




there is no evidence of malignancy



syukur alhamdulillah
terima kasih kepada semua yang doakan aku
sesungguhnya penyakit itu penghapus dosa
amin



ok bye !


2 comments:

miss aieen said...

teringin jugak nak pakai inai.dah lama gila tak pakai.tangan hitam,tak chantek bila pakai.huhu

suziana said...

ala, suzy pun hitam gk..pakai je, hahaha