Thursday, November 25, 2010

muka sunburn maka harus mengelabah

salam people =)

ekceli aku tgh study esok ad paper tp since dr kul 10pg td stdy non stop
so sekarang mahu berehat sebentar ~

kawan2, ari selasa lepas
ak pegi swimming kt kluang sport centre
punyela excited pegi swimming, mnyelam, terapung sume
3jam jugak ak mandi bwh matahari

bajet kulit mcm org putih, kalu tan lg lawa kot
men berenang je tanpa hirau matahari terik ats kepala

after 3 jam nek nk salin2 pakaian sume
ak terus cuci muka
at tht time ak rase muka aku pedih giler !!!!!
scary dh masa tu sbb ak mmg cukup riso r kalu muka ak jd pape
haha~

pastu ak sapu krim muka shadira 
sbb ak xbwk krim muka
pedih giler muka aku

dlm perjalanan pulang bf ak ckp muka ak merah2
mmg ak rase muka ak panas giler
kulit ak rasa mcm nipis sgt
produk tia yg selama ni ak pakai dh menghakis kulit aku dgn dahsyatnya

mcm nk nages sedih gila babi laaaaa
balik2 umh terus amek mask
letak kt muka selama 30minit
n sambil2 tu google opinions org ramai terhadap skincare yg bole dipakai 
  bila ak google2, ak jumpe ramai org puji2
skincare safi set hijau tu

ak yg mudah terpengaruh ni beli lh


ni pencuci muka


pelembab muka


 krim kecantikan 


*kah3*


after apply mask, merah2 kt muka dh kurang cket
tp still rasa pedih2 dan panas

nah hamek tgk wajah ku yg sunburn



scary-mary

ak try letak foundation sume bila kua kn
tp hasil dia mcm kusam, nmpak mcm mekap xmasuk dlm muka
berminyak2 cair huhuhuk~

  
 
kusam kusam tak suke tak suke !!

tp alhamdulillah, dh 2hari ak pakai safi hijau tu
kulit aku macam better laaa


ni pas cuci muke, xdela teruk mcm mula2 huhu

harap-harap produk ni akn wt kulit ak jd mcm sediakala
hukhuk..kalu nk pakai tia balik, of coz la ohtidak sbbdh terang2 byk chemical smpai hakis kulit ak mcm tu skali =(

omg, rindunye kt kulit muka yg lame

*gambar last sunday masa kenduri cik yam*

  

 

 ok bye !

2 comments:

Nadia Yusoff said...

Yangg.. Ms aku berenang dulu, jurulatih aku pesan... Lps berenang, jgn cuci muka ngn pencuci muka@sabun apa2 pun.. And jgn mndi pkai sabun.... Nati da blk rmh, da sejuk br la boleh.....

suziana said...

laaa yeke ygggg...ak mne tau..abes laaa, haha ptutla ak hitam smacam jer..huhue