Monday, May 10, 2010

al-kisah tentang anak saya

ini kisah yang menyayat ati sebenarnya

pada 02 mei 2010
arnab gemok gedempol saye BEDAH
dah beranak buat pertama kalinya
hasil hubungan sumbang mahramnya dgn bapak arnab MAMAT
(haiwan ni kategori sumbang mahram ke??diorg xkawen kn)


ada 6 ekor anak kesemuanya
BEDAH ni sbenarnya kelihatan macam xrela je beranak
mungkin dia xsangka yg hasil sumbang mahramnya itu berbuahkan hasil
maka BEDAH selalu memijak-mijak anak2nya
kami sgt marah dgn BEDAH, tp BEDAH wt derk je
mama saya ckp 'alah..ank dia, dia tau la nk wt cmne'
ohhh..utk pngetahuan sume mama saya mmg PEMBENCI BINATANG
namun begitu, keadaan menjadi lebih teruk
apabila BEDAH bertindak memakan anak2nya sendiri
mula2 2 ekor maka tinggal 4
kami mula risau tntang kejadian alam tersebut tp
mama ckp arnab mmg akn mkn ank diorg sndiri utk kekuatan
ini lumrah alam
tp selepas itu BEDAH makan lagi seekor maka tinggal 3
tak lama kemudian seekor lagi tikus bwk lari 
(ini bukan kesah bwk lari pegi lambok atau yg sewakti dgnya)

untuk memastikan zuriat BEDAH kekal
kami telah mengasing kn baki 2 ekor anak BEDAH
kami letak dlm kotak
mulai aritu kami la yg bela anak2 BEDAH
kalu tyme menyusu kami pegang BEDAH
dan biarkan anak2 BEDAH bersuka ria menikmati susu BEDAH

di bwh jagaan kami anak2 BEDAH yg 2 ekor ni gemok2
geram btul melihatnya
rse mau cubit2 cium2 je
tp abah ckp
jgn pegang sgt, diorg kecik lagi nnt mabuk tangan
so, kami tengok dalam kotak je



tgklah mereka tido mcm baby kecik je
ini CIK NEN
ini CIK TAM

tp, mungkin hayat CIK TAM xpanjang
kelmarin ketika saya sekeluarga keluar meraikan HARI IBU
bapak kucing telah masuk ke dlm umah
dan makan cik tam
sedihnya saya
saya dan adek2 saya menangis mengenangkan cik tam yg gemuk manja
dh tak de
patutlah hari cik tam mati tu cik tam sgt aktif
rupenye ari terakhir cik tam
saya menangis bila tgk cik nen seolah2 mncari cik tam
 bengkak mata saya malam tu
sekarang, tgl la cik nen seekor
kesian dia kesejukan sbb cik tam dh xde
mama yang benci binatang pon dh sayang pd cik nen
cik nen mmg kesayangan kami semua
semoga cik nen pnjang umur
AMIN

inilah anak saya CIK NEN



p/s: kerana terlalu sayangkan CIK NEN maka saya tido pn xpakai aircond sbb takut CIK NEN sejuk..

6 comments:

nadia kivie said...

comelnyer!

suziana said...

comel kan!!!!!

Afie said...

sdeynyer kisah...sob3~
comel!!!
kawaiii!!!!neee!!!suke3~

suziana said...

nnt bwak kasi afi pegang

nadia yusoff said...

yangg...comelnyee....geram2!!!tp cian kt cik tam ngn kembar2 nye yg len..huhuhuhu

suziana said...

hukhukhuk..sian kn yggg.ak asyek nges je