Saturday, January 30, 2010

a week in a month~~

pernah x dlm 1 bulan itu, ade 1 mnggu yg miserable utk korg??mksudnye mnggu itu 1 jerawat akn tumbuh dkt muke korg, ape yg korg buat sume salah, pegi kemana sahaja pasti mngundang kecelakaan (ayat ak chare abes an), korg akn sntiasa dpt perkara2 yg xdiingini sprti tyar keta botak, kene saman dgn pak guard sbb xpkai kad matrik, n sbgainye lh..cume 1 mnggu tu je..ade x??kalu ade, kte mmg serupa!!mnggu ni sumpah buat saye jd gler..ari prtama pon dh jd gler..

erm..berikutan dgn kemangkatan sultan Johor yg disayangi rmai itu (daulat tuanku), semua rkyat jelata diperintahkn berkabung..maka U saye mengarahkan semua plajar, kakitagan, pensyarah, cleaner, mak cik n pak cik kantin, guard atau nme yg sdp dipnggil pegawai keselamatan diarahkah supaya memakai songkok blilit puteh bg lelaki n tudung puteh bg prempuan..so, xde masalah bg saya sbb saya mmg seorg yg brtudung serta ayu..hehe..tp, bila dh ari2 pki tudung, esspecially tudung puteh maka kaler puteh pon akn berubah mnjadi pnuh corak2..mksud disini adlh utk mberitahu yg saya ni seorg pengotor..eh, bukan pngotorla..tp xcermat...disinilah bmulanya nsib malang utk mnggu ini...huhuhue..

asal saya bukak mulut untuk mnjamah mknan je, msti nk tumpah kt tudung..sampaikan tudung saye dh dipakai side A side B (korg pham side A side B tu cmne?ala..mknenye kte trbalikkan lh tudung tu..hehe)..kari,belacan,kicap,sos ntah ape2 lagilah sume ckop pnuh kt tudung saya yg brharga 30 yg dbeli dri kak lin (motif disini adalah utk mberitahu kalian semua yg k.lin mnjual tudung, so belilah tdung dri bliau)..dhla saye ade 1 je tdung puteh..tp, ats dasar hormat kpada sultan, saye pki la jgk..huhue..

nsib malang kedua ble asl saye membeli air bungkus msti akn pecah sblum smpat saye mnum setitik pon..hukhukhukhuk...sgt mnyayat ati dikala ketiadaan duet ni..bngkus prtama adalah air teh ais..pecah dlm blik ak..1 kerja plak nk kene mop..abes melekit2..huhue...pastu esknya plak saye pon mngidam nk mnum fresh oren d pinang sebatang, so pegila mbeli tyme abes klas mlm..saye bli bngkus sbb dh lewat utk msuk hostel..blik2 trus g umh k.dah utk belajar solver..tyme nk bkk plastik air tuh tumpah lg..semua plak tu..aaaaaaaa...sedey gler babi!!!!tpksa mngemop umah org lagi..huhue..

nasib malang xbrakhir di sini, ade lg..keta saye si vivot dh ckup KM which is means kene htr servis laaa wei...pastu smpi je tpt servis, org tu ckp tyar dh botak..so kene tkr..145 mlayang..servis 240..aiyoyoyoyoyoyoyo...call abah dia ckp mnggu dpn mkn megi je..hukhuk..tramat sedih la saye...xpela..demi vivot dan utk nmpk bgaya ke kls, sye tpksa blapar..waahh, ayt smakin poyo...

keesokan arinye, apabila saya bngun dri tdor tnmpak sebijik ketulan d wajah saya..semestinya JERAWAT!!!padahal sye tidak datang bulan ataupon period..nk ckp jerawat gatal tdak mngkin krana mnggu ini saya rasa saya baik..huhue..poyo skali lg..

so, secara konklusinya mnggu ini adalah mnggu yg truk dlm bulan ini..huhue..tp xpe, krana saya rse sye comey mnggu ini..pulak dh~~~



tengok comotkan..mnggu yg pnuh bminyak <3

No comments: