Friday, June 10, 2011

keje ke keje laaaa !


salam people,



setiap hari aku akan bangun pagi-pagi dan mengemas katil *ehem* bila katil dah kemas baru la bole gosok gigi cuci muka korek hidung berak dan flush..erk ok lepas dah kemas katil sume aku akan iron baju kurung dan mandi mandi dan minum teh dan pegi kerja .. ok lagak macam bosan pula ayat yang aku taip ni 

baiklah, setiap hari aku akan kua rumah pukul 7.35 pagi, tak bole lambat tak bole cepat sebab aku dah kira kalau aku kuar umah time itu, sume trepik lite akan hijau, dan kadar kelajuan kereta aku haruslah 60km/j sahaja =.=


tapi kan bukan hari-hari aku bangun kul 6.30pagi dan bersiap dengan pantas nya, kadang-kadang bangun pukul 7 pagi lantas bila tengok jam rasa cemas, punch card pukul 8 pagi ok gila nak mampus panik panik sekarang, tapi setakat ini tak pernah lewat lagi lah, ehem maklumlah pekerja praktikal termasyur *tak salah sekali sekala bangga diri*


hari-hari aku pegi keje macam ni la rupenye, kekadang tu selekeh jugak la, dengan baju tak sempat nak gosok wakakaka, tapi takpe tetap kasut nak kena tinggi 3inchi dengan harapan dapat tutup pandangan orang terhadap baju berkedut aku tu *eh, ape kena mengena baju dengan kasut hah???'


nampak tak bangunan berlapis tu???tu la tempat praktikal aku, amacam sacary tak???kekekeke ! taiping ni bandar warisan, so bangunan pun kenala warisan, memang pattern bangunan lama tapi tetap ada lif  =.=

 
so kat sini, aku ditempatkan dekat bahagian OSC - one stop centre.. tugas bahagian aku ni adalah menerima pelan-pelan bangunan-bangunan di kawasan jajahan taiping, so keje aku kan sini adalah tukang tilik pelan-pelan tu pastu sediakan checklist, dan hantar kesemua pelan-pelan tu ke jabtan bangunan, perancang dan kejuruteraan..dengar macam out of course kan sebab aku kan pelajar pengurusan, ape cer duk tilik-tilik pelan, tapi bukannye aku kaji pelan satu-satu, tugas aku macam admin jugak la, uruskan pelan-pelan tu, dan pastikan pelan-pelan tu sampai ke jabatan-jabatan tertentu..

 
lepastu, aku kena key in semua permohonan pembinaan ke dalam portal, di mana setiap hari hampir 50 permohonan yang kene buat, mati tak mati tak ??? 


lepas isi dalam portal, aku kena filing kan kesemua cadangan tu dalam fail-fail yang berkenaan, kalau salah fail , jawab la dengan bos =.="


so, itu la sedikit sebanyak tugasan aku sepanjang praktikal ni, jadi pelajar praktikal kt MPT ni bagi aku fun fun la jugekk sebab leisure time sangat la banyak, sangat relax dan enjoy saje wuwuwuwu


hodoh sungguh gambar card aku, ke memang aku yang hodoh???hahahahah !


ni la meja aku, ehem memang la tak kemas, orang besar macam aku ni nanti adela yang tolong kemaskan, hahaha ok fine tak lawak


tengokla tugasan untuk hari ini, macam ni ke aku kata keje aku relax enjoy???hmmmphhhhhh !!!


everybody say hi to kawan baik aku, dia ni la yang selalu aku kene jumpa masa buat keje -..-'







semalam adalah hari yang horaayyy sebab bos kene pegi tournament sukan, jadi ape lagi marila kita bergembira lalalalalalalalala


my partner in crime, kitaorang pegi beli mask muka sebab sangat tension buat keje sampai muka pon rasa macam kayu saje (T_T)




lepas penat jenjalan kami pegi isi perut kami sebelum balik semula ke ofis sebab takut la jugak ada yang marah kalau balik lewat ke ofis walaupon bos takde









nom nom nom nom nom



on d way balik ofis nampak kereta ni, ape masalah owner keta ni ntah, dah macam jet pejuang aku tengok, mungkin dia jadi extra transformers kot (T_T)



dah la, nak pegi sambung buat, keje, ehem aku kan pekerja yang rajin, ehem aku keje ni free tau tak dapat elaun ehem kau nampak tak keikhlasan aku tuh*



k bai !

2 comments:

zarifahmr said...

gambar kat tag kau tu kah kah kah !

ok dah puas gelak. okbai.

RIMA DANIA said...

LI kat majlis ye..best tak?